Kucing tak nak masuk dalam rumah

Min, dia memang takut dengan pistol ni. Takut! 

Kita panggil dia masuk kat luar, dia tak nak masuk.

Dia, dengan pistol ni, dia takut. 

Tu dia, nampak tak Min? Bawah kereta.

Kita sembunyikan pistol dulu. 

Min, jom masuk, Min. 

Jangan duduk sini. Panas ni. Min, jom masuk. Masuk meh.


Tak nak mas… Nampak tak ni pistol? Min… Ha tu…

Tunjuk pistol dia takut. Haa… nampak. Nampak pistol ni?

Baba tak tembak lagi…haaa

Ni, baru tunjuk pistol dah hisss…

Ooo, kau takut dengan pistol Baba Bond.

Hey, Min, my name is Bond. Baba Bond. 

Masuk rumah cepat. 

Tembak ni kang.

Masuk!

Sakit perut aku meniarap ni. 

Nampak pistol? Nampak tak pistol? Masuk! Sebelum baba keluarkan…

Masuk cepat! Baba belum tembak lagi ni. 

Satu, dua, tiga, baba tembak ni kang.

Nak kena tembak tak? Masuk dulu. 


Eh…

Tembak ah…

Ko garang dengan aku eh.

Nampak ni, masuk, masuk cepat! Takde kucing kat luar ni 

Dah, dah, dah, dah. 

Baba tertungging-tungging kat jalan raya ni, orang tengok kang, kang bontot babah kena senggol kang. 

Tembak lah. Satu dua tiga!

Dia kata orang gila apa tertungging-tungging ni. 

Eh, dah hilang! 

Gi masuk! 

Masuk rumah, masuk bilik! Masuk!

Terkedek-kedek, terkedek-kedek. 

Nasib baik. Sorry eh. Sorry, jangan marah, nanti cepat tua. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.